اختيار الموقع            تسجيل دخول
 

تصفح المحتوي RDA
التصفح حسب الموضوعات
التصفح حسب اللغة
التصفح حسب الناشر
التصفح حسب تاريخ النشر
التصفح حسب مكان النشر
التصفح حسب المؤلفين
تصفح الهيئات
التصفح المؤتمرات
التصفح حسب نوع المادة
التصفح حسب العلاقة بالعمل
تم العثور علي : 4390
 تم العثور علي : 4390
  
 
إعادة البحث

Thesis 2024.

Articles 2021
   

Book .2012
ISBN: 9780415669900

Thesis 2024.
عنوان البحث: ”أثر اختلاف كثافة عناصر التعلمالرقمية عبر بيئات التعلم الشخصية في تنمية مهارات
التصميم التعليمي والثقافة البصرية لدى طلبة تكنولوجيا التعليم”
اسم الباحثة: مها ممدوح محمد عبد الحميد.
جهة المنح: كلية التربية، جامعة قناة السويس.
سنة المنح: 1445ه/ 2024م.
لغة البحث: اللغة العربية.
الدرجة العلمية: دكتوراه الفلسفة في التربية.
التخصصالدقيق: مناهج وطرق التدريسوتكنولوجيا التعليم.
هيئة الإشراف: أ. د. زينب محمد أمين؛ أ. د/ إسلام جابرأحمد علام؛ د/ حسين عبد الفتاح.
المستخلص:
هدف البحث الحالي إلىتنمية مهارات التصميم التعليمي والثقافة البصرية لدى طلبة تكنولوجيا التعليممن خلال تعرف أثر اختلاف كثافة عناصر التعلم الرقمية عبر بيئات التعلم الشخصيةفي ذلك. وتحقيقًا لأهداف البحث تم استخدام المنهج التجريبي بتصميمه شبه التجريبي ذو الثلاثةمجموعاتتجريبية، وذلك لدراسة تأثير المُتغيرات: كثافة عناصر التعلم الرقمية عبر بيئات التعلم الشخصية كمتغير مستقل(نص/صورةوصوت/ مقاطع فيديو)؛ ومهارات التصميم التعليمي(تحليل المهمات التعليمية/ صياغة الأهداف التعليمية/ تنظيم المحتوى العلمي ومعالجته/ اختيار استراتيجية التعلم/اختيارأو إنتاج مصادر التعلم/ التقويم التعليمي)، والثقافة البصرية (كمتغيرين تابعين): وتكونت عينة البحث من (90) طالبًا/طالبة من كلية التربية النوعية، قسم تكنولوجيا التعليم. وللإجابة عن أسئلة البحث واختبارفروضه، تم بناء مادة المعالجة التجريبية وإعدادأدوات القياس (اختبار معرفي لمهارات التصميم التعليمي، وبطاقة تقييم المنتج، واختبار الثقافة البصرية).وأوضحت النتائج أن هناك أثر لكثافة عناصر التعلم الرقمية عبر بيئات التعلم الشخصية في تنمية الأداء المهاري لمهارات التصميم التعليمي والثقافة البصرية لدى طلبة تكنولوجيا التعليم، حيث جاء معالجات الفيديو في المرتبة الأولى يليها الصورة والصوت ثم النص،بينمالا يوجد اختلاف بين كثافة عناصر التعلم الرقميةعبر بيئات التعلم الشخصية في تنمية الجوانب المعرفية لمهارات التصميم التعليمي.كما أشارت النتائج إلى وجود علاقة ارتباطية موجبة بين الثقافة البصرية والأداء لمهارات التصميم التعليمي.وتم تحليل النتائج وتفسيرها في ضوء الإطار النظري والدراسات السابقة ذات الصلة.
الكلمات المفتاحية: كثافة عناصر التعلم الرقمية؛ بيئات التعلم الشخصية؛ مهارات التصميم التعليمي؛ مهارات الثقافة البصرية.

Abstract
Research Title: The Effect of the Density of Digital Learning Objects Difference via Personal Learning Environments for Developing some Instructional Design and Visual Literacy Skills for Educational Technology Students
Researcher’s name:Maha Mamduh Mohammad Abdelhamid
Language of the Study: Arabic
Academic Degree: Doctor of Philosophy Degree inCurriculum
- Instructionl & Educational Technology
Supervision Committee: Prof. Dr. Zeinab Mohamed Amin;Prof. Dr. Islam Gaber Allam; Dr.Hussein Abdelfattah.
Abstract:
The current research aims to develop educational design and visual culture skills among educational technology students by identifying the impact of the difference in the density of digital learning elements across personal learning environments. To achieve the research objectives
- the experimental method with its quasi-experimental design with three experimental groups was used to study the effect of the variables:Density of digital learning elements across personal learning environments as an independent variable (text/image and audio/video); And educational design skills (analyzing educational tasks/formulating educational objectives/organizing and processing scientific content/choosing a learning strategy/selecting or producing learning resources/educational evaluation) - and visual culture (as dependent variables): The research sample consisted of (90) male/female students from a college Specific Education - Department of Educational Technology. To answer the research questions and test its hypotheses - the experimental treatment material was constructed and measurement tools were prepared (a cognitive test for educational design skills - a product evaluation card - and a visual culture test).The results showed that there is an impact of the density of digital learning elements across personal learning environments in developing the skill performance of educational design and visual culture skills among educational technology students - as video processors came in first place - followed by image - sound - then text - while there is no difference between the density of digital learning elements across Personal learning environments in developing the cognitive aspects of educational design skills. The results also indicated that there is a positive correlation between visual culture and performance of educational design skills. The results were analyzed and interpreted in light of the theoretical framework and previous relevant studies.
Keywords: Density Digital Learning Objects; Personal Learning Environment (PLE); Instructional Design Skills; Visual Literacy Skills

Articles 2023.
Vol.25 (June 2023) /

Book 2001.
ISBN: 9832346053

Periodical
ISSN: 0002-8487

Book 1970

Thesis 2024.
Administrative development works to establish administrative systems and methods correctly in order to contribute to achieving progress in various fields. Administrative development is based on well-established and developed internal capabilities represented by a driving and growing economic ability - an interactive and participatory social ability - a conscious and directed political ability - and an administrative ability that provides modern technological means. Which seeks to raise the efficiency of work - get rid of regulations and rules that disrupt the workflow - work to achieve consistency and integration between specializations - so that the desired goals are achieved - and try to develop existing systems and introduce everything new in order to expand and develop.
Administrative development represents all administrative development efforts through training
- consultation - field research - information and communications technology - e-government - and effective legislation to achieve balances among stakeholders in society.
Sustainable management in educational institutions is necessary to maintain a positive school culture
- high morale among members of the school community - the participation of all members of the school community in setting the school’s vision and mission - and an important factor in determining the academic growth of students and the professional growth of members of the school community - and makes members of the school community their responsibility Shared - and is considered an important element in achieving long- and short-term goals. Sustainable management is based on the good practices of the educational institution and its competitiveness - and managing it in a sustainable manner to be a priority goal in all advanced educational policies. Official language schools are also among the educational institutions in Egypt that are located on It is responsible for educating students - and was established to meet the needs of a large sector of the Egyptian people who want to educate their children.
The study problem and its questions
The current situation of public language schools in Egypt indicates many problems with regard to the low performance of leadership and administrative work
- the steps of school work - and the weakness of administrative development in terms of planning - organization - decision-making and oversight. Among the manifestations of this deficiency are the following

Book 1981
ISBN: 0801413346


من 439
 







Powered by Future Library Software.All rights reserved © CITC - Mansoura University. Sponsored by Mansoura University Privacy Policy