Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فاعلية برنامج في مقرر علم النفس والاجتماع قائم على التعلم الخدمي لتنمية التحصيل ومهارات التفكير الايجابي والمسئولية الاجتماعية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالكويت /
المؤلف
الركيبى، محمد فهيد محمد دعيج.
هيئة الاعداد
باحث / محمد فهيد محمد دعيج الركيبى
مشرف / عاصم السيد اسماعيل
مشرف / أماني كمال عثمان يوسف
مناقش / اماني علي السيد
الموضوع
التعلم الخدمي. علم النفس الإيجابي. التفكير الإبداعي. الإبداع.
تاريخ النشر
2024.
عدد الصفحات
521 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
المناهج وطرق تدريس علم النفس
تاريخ الإجازة
1/1/2024
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 521

from 521

المستخلص

The aim of this research is to: develop achievement, positive thinking skills, and social responsibility among secondary school students in Kuwait in the psychology and sociology course using a program based on service learning. This entailed a theoretical study of research, studies, and literature related to the research variables and its sample; The research tools were applied pre-tested to the research sample of eleventh grade students, numbering (64) students, divided into two groups, one experimental and numbering (32) students, and the other a control group, numbering (32) students. Then the program was applied, then the research tools were applied post-test. After completing the experiment, statistical processing of the scores of the pre- and post-applications was carried out, and a number of results were reached, the most important of which are:Proving the effectiveness of the program based on service learning in developing achievement, positive thinking skills, and social responsibility among the students of the research sample. In the end, the research presented a number of recommendations and proposals in light of the results reached.