Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
الدور الوسيط لجودة علاقات العملاء في العلاقة بين إصلاح الخدمة وبهجة العميل :
المؤلف
شعبان، سامية عنتر محمد.
هيئة الاعداد
باحث / سامية عنتر محمد شعبان
مشرف / طلعت أسعد عبدالحميد البنا
مشرف / أميرة كمال أحمد عبدالحميد
مناقش / عبدالقادر محمد عبدالقادر
الموضوع
صلاح الخدمة. جودة علاقات العملاء. بهجة العميل.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
188 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
تاريخ الإجازة
1/1/2023
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم ادارة الاعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 188

from 188

المستخلص

This study aimed to investigate the direct and indirect effect of the dimensions of Service Recovery on customer Delight via customers’ Quality in Internet companies’ customers. Online survey was designed to collect data from (385) companies’ customers in Internet. Path analysis was employed to test the hypotheses using WarpPLS7.The research results showed that there were direct positive significant effects of dimensions of Service Recovery (Prompt handling, Problem solving, providing an explanation, Making an apology, Empathy, Compensation and Follow-up) on customer Delight. Moreover, the findings confirmed positive significant effects of Service Recovery dimensions (Prompt handling, Problem solving, providing an explanation, Making an apology, Empathy, Compensation, Follow-up) on customers’ Relationships Quality dimensions which positively influenced customer Delight. Finally, the findings indicated that customers’ Relationships Quality mediated the relationship between Service Recovery and customer Delight.