Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تقييم واقع تطبيق نموذج التعليم الياباني (التوكاتسو) في مصر والاستفادة منه في تحسين أداء معلم التربية الفنية في ضوء معايير الآداء /
المؤلف
باكينام حسن إبراهيم سالم،
هيئة الاعداد
باحث / باكينام حسن إبراهيم سالم
مشرف / إنتصار دسوقي حسن.
مشرف / مروة يونس حسن.
مناقش / وائل فاروق إبراهيم محمد.
مناقش / أحمد أمين على موسى
الموضوع
التعليم - اليابان 107254
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
242 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
علم النفس التنموي والتربوي
تاريخ الإجازة
4/3/2022
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية التربية النوعية - العلوم التربوية والنفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 257

from 257

المستخلص

What is the possibility of evaluating the reality of applying the Japanese education model (Tokkatsu) in Egypt and benefiting from it in improving the performance of the art education teacher in the light of performance standards?
- from this main question, the following sub-questions are derived
• What is the possibility of evaluating the reality of applying the Japanese education model (tokkatsu) in Egypt?
• To what extent is the evaluation benefited in improving the performance of the art education teacher in light of the standards of art education?
- The student used the following research methods: Semi-experimental research approach
General description of the message:
Chapters:
The massage contained four chapters as follows:
• Chapter one: The problem of the study and previous studies.
• Chapter Two: Theoretical Framework.
• Chapter Three: Study Procedures.
• Chapter four: the results of the study and their interpretation.