الفهرس | يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام |
المستخلص اهتمت الباحثة بعرض الاطار النظري والعملي عن المؤسسات الخيرية وأهمية دور عوامل الاقناع وكيفية تأثيره على سلوك المتبرع من خلال عرض لبعض الأمثلة الاعلانية للمنظمات الخيرية والأنشطة التي تقوم بها وذلك لربط متغيرات الدراسة بمجال التطبيق. كما تعرضت للمفاهيم المختلفة لعوامل الاقناع بالإعلانات وعناصرها المتعددة، وكذلك العوامل المؤثرة على سلوك المتبرع. Summary The researcher was interested in presenting the theoretical and practical framework on charitable institutions and the importance of the role of persuasion factors and how they affect the behavior of the donor by pre-senting some advertising examples of charitable organizations and their activities in order to link the study variables with the field of application. She was also exposed to the different concepts of persuasion factors and multiple elements of advertisements, as well as the factors affecting the donor’s behavior. |